Ekonomi, upphandling och rekrytering

Nästa utbildningspass som Morgondagens Ledare har går under tema ekonomi, upphandling och rekrytering. För hur är det egentligen, anställa personal kan väl vem som helst göra.. eller?

Christine de Jongh Källner, upphandlingschef Varbergs kommun & Ola Wall, Redovisningschef Halmstads kommun är specialister inom sina områden. Efter deras utbildning ska du ha fått svar på frågor som:
Vad skiljer en kommun från ett företag?
Utbetalning, utgift eller kostnad vad är egentligen skillnaden?
Vad är skillnaden på en drift och investeringsbudget?
Om du ska köpa något – vad bör du tänka på först?

Rekrytering

Anställa personal kan vem som helst göra – men att rekrytera rätt personal kräver mer än god magkänsla…
Hur gör man för att säkerställa att man rekryterar rätt person?
Vilka verktyg och metoder bör man använda för att kvalitetssäkra sin rekryteringsprocess?

Genom rekryteringsutbildningen som hålls av personalstrateg Maria Hall, Region Halland och Annelie Elofsson, Falkenbergs kommun, skall du få ökad kunskap i hur rekryteringsprocessen ser ut samt ökad insikt i vikten och värdet av ett strukturerat arbetssätt i rekryteringen. Du får också viss praktisk kunskap om hur du tar fram adekvata kravprofiler och utarbetar frågestrategier.

Klicka för att läsa mer om utbildningarna som hålls den 8/10 och 9/10 och kika i kalendern på de orangea datumen för att ytterligare se vad man lär sig som en Morgondagens Ledare!